Od pewnego czasu bardzo chciałem napisać o trwającej w Polsce wielkiej rzezi drzew i krzewów. Miałem nawet dobry tytuł: „Mężczyźni, którzy nienawidzą drzew”. Ale wszystko na ten temat zostało już napisane. Wszystko. Dosłownie. Postanowiłem więc stworzyć siedem obrazków, które pokazują mój stosunek do wycinki.

01-dw-wbc-main

Był kiedyś taki slogan – chrońmy lasy, a one ochronią nas. Widocznie wystarczyć ma nam obrona terytorialna ministra Macierewicza z feldmarszałkiem Misiewiczem na czele…

Lex Szyszko to dziwna zmiana prawa. Mam z nią ogromny problem. Z jednej strony, nowelizacja prowadzi do masakry drzew i krzewów w naszym kraju. A naprawdę lubię drzewa i krzewy. Dodatkowo, wpisuje się ona w straszy nurt walki z ochroną przyrody – to kontynuacja niszczenia Puszczy Białowieskiej, wspierania samowoli myśliwych czy odejścia od odnawialnych źródeł energii.

Jednak, równocześnie, to jak dotąd najbardziej liberalne posunięcie rządu pani premier Beaty Szydło. Lex Szyszko to stwierdzenie, że państwo nie jest wszechwiedzące i nie powinno o wszystkim decydować. I takie ograniczenie władzy administracji mi się podoba. Szkoda tylko, że wprowadzone zostało w kraju, gdzie rozumienie dobra wspólnego zostało zniszczone przez samolubne pragnienie bogacenia się. Bez względu na koszt. Bez względu na innych. Bez względu na drzewa. Drzewa wyklęte…

02-dw-wbc-quercus

03-dw-wbc-acer

04-dw-wbc-picea

05-dw-wbc-ulmus

06-dw-wbc-salix

07-dw-wbc-abies

Proszę, potraktujcie to jako ironiczny żart.

Jedna myśl na temat “Drzewa wyklęte, czyli w 7 obrazkach o Lex Szyszko

Skomentuj

