W Strajku Kobiet nie chodzi o aborcję. Chociaż prawicowi fanatycy chcieliby, aby to o aborcję chodziło. Prawicowi fanatycy nazywają się obrońcami życia. Tak naprawdę są tylko fanatykami. Zwykłymi fanatykami. Ludźmi, którzy muszą wierzyć w jakąś ideę, bo inaczej ich życie nie będzie miało sensu.

W Strajku Kobiet chodzi o wolność. Chodzi o prawo do decydowania o sobie. Chodzi o bycie dobrym obywatelem. Chodzi o szacunek. W Strajku Kobiet chodzi o bycie prawdziwym obrońcą życia. Moim zdaniem. I to dla mnie cholernie ważne…

W Strajku Kobiet chodzi o to, żeby kobiety przestały być przedmiotem polityki. I stały się jej aktywnym uczestnikiem. To paradoks, że dzieje się to w czasie, gdy premierem rządu jest kobieta. To czarny żart.

Wspieram Was w Waszym proteście. Bardzo mocno. Z całych sił. To dla mnie cholernie ważne. Wokół mnie jest wiele kobiet – żona, córka, matka, siostra, przyjaciółki, koleżanki. I bardzo zależy mi na tym, żeby cieszyły się swoją wolnością. Swoimi prawami. Żeby mogły być obywatelkami Polski. Takimi pierwszego sortu. Aktywnymi. Zaangażowanymi. Uczestniczącymi.

Chciałbym, żeby dorastając moja córka mogła brać z Was przykład.

Chciałbym, żeby Polska była krajem, gdzie moja córka będzie mogła żyć godnie.

Chciałbym, żeby moja córka mogła decydować o samej sobie. I to dla mnie cholernie ważne…

Dlatego wspieram Was w Waszym proteście. W walce o równość kobiet w Polsce. O prawo kobiet do bycia obywatelkami. Jeśli przegracie tę bitwę – przegra cała Polska. Bo nie ma Polski bez kobiet. Bez Was Polska nie istnieje. Wy jesteście Polską! Los naszego kraju jest w Waszych rękach.

Nikt tej bitwy nie wygra za Was. Bo nikt nie ma tyle siły co Wy. Jesteście żonami, córkami, matkami, siostrami, przyjaciółkami, koleżankami. Ale jutro musicie być obywatelkami. Jestem z Wami!

dr Patryk Wawrzyński

2 myśli na temat “Nie ma Polski bez kobiet, czyli krótki list na #CzarnyPoniedziałek

  1. Pytanie co ma Pan na myśli pisząc o decydowaniu o samym sobie?
    Niestety przy tym proteście tak naprawdę wielu uczestników nie wie o co im *konkretnie* chodzi.
    Przodują górnolotne i ogólne hasła.

Skomentuj

